Biroja interjers kā uzņēmuma kultūras un vērtību spogulis

EnterCreative birojs. Rīga. Interjera dizains: Edīte Vilcmeiere (2024)

Darba vide ir nozīmīga uzņēmuma kultūras sastāvdaļa, tā ir vieta, kur darbiniekiem veidojas piederības sajūta un saikne ar uzņēmumu. Ir svarīgi radīt vidi, kur darbinieks vēlas atrasties un ar ko sevi identificēt.

 “Kultūra ēd stratēģiju brokastīs. … Var domāt, ka viss ir par stratēģiju, bet tā nav. Tas ir par kultūru. Ir svarīgi, lai ir identitāte, kas dod piederības sajūtu”. /Ramon Beijen, CBRE radošais direktors/

 Uzņēmuma EnterCreative biroja izveidē galvenā prioritāte bija funkciju izvietošana vēsturiskas ēkas telpās, kur sienu pārbūve nav iespējama.

Dizaina koncepta pamatā bija izveidot vidi, kas raksturo uzņēmuma pamatvērtību – Radošumu. Radīt vidi, kas atbalstītu darbinieku vajadzības, veicinātu sadarbību un iedvesmotu jaunām idejām un darbiem.

Interjera krāsu gammā tika pielietota kontrasta pieeja, kur darba zonas/kabineti tika veidoti gaišos, mierīgos toņos, pretstatā koplietošanas zonām, kur ar drapēriju, mēbeļu un krāsas palīdzību tika ienesta dzīvāka noskaņa, aktīvākas sajūtas. Krāsu uzdevums ir pamodināt un aktivizēt uz darbību. Oranžīgie toņi ir uzņēmuma zīmola krāsa, ko papildina zaļie toņi, kas ienes dabas klātbūtni telpā. Dabas un labbūtības noskaņu papildina zaļumi un zaļie augi, kas kārtoti divos līmeņos.

Radot jaunas telpas un iespējas, rodas jauni ieradumi. Ja kādreiz idejas tika apspriestas tikai pārrunu telpās, tad, izveidojot vairākas zonas kopā sanākšanai, idejas var radīt dažādās stacijās, kā piemēram, atpūtas zonā vai virtuvē. Virtuve tika veidota gan kā vieta maltītes ieturēšanai, gan kā vieta atelpai, kopā sanākšanai un ideju ģenerēšanai neformālā vidē. Jaunās idejas uzreiz var pierakstīt uz tāfeles, kas atrodas turpat blakus. Vienlaikus tāfeli var izmantot darbinieku informēšanai un iesaistei uzņēmuma notikumos.

Next
Next

“Activity based” vai “Agile” darba vide